Piersi z kaczki z kaszą pęczak, blanszowanym kalafiorem i pieczonymi kasztanami

    Ten tydzień był jednym z najcięższych dla mnie. Nauka pochłania zazwyczaj tyle czasu i nerwów, że nie ma się ochoty na jedzenie a tym bardziej na gotowanie. Po tygodniu jedzenia sztucznych rzeczy, po których nie czułem się nawet pojedzony, dziś przygotowałem coś pysznego i zarazem zdrowego.
    Na początku moim pomysłem było zrobić fois gras, ale po zobaczeniu ile kosztuje jedna wątróbka z kaczki, to aż złapałem się za głowę. Zbyt duża ta wątroba nie była a kosztowała chyba 60 zł. Ale myślę, że uda mi się kiedyś kupić i zrobić ten przysmak.
    A dziś mam dla was piersi z kaczki pieczone i duszone między innymi w winie z bardzo ciekawymi dodatkami :).

Składniki:
- 2 piersi z kaczki
- szklanka czerwonego półwytrawnego wina
- 2 łyżki miodu
- 3 łyżki octu winnego z czerwonego wina
- kasza pęczak
- sól
- pieprz

Dodatki:
- pieczone kasztany
- zielony kalafior
- listki sałaty
- rzodkiewka

Przygotowanie:
    Piersi z kaczki myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem. Nacinamy skórę kaczki w kratkę po czym przekładamy je do miski, przyprawiamy solą i pieprzem i wkładamy do lodówki na 30 minut. 
    Po tym czasie przekładamy piersi z kaczki stroną od skóry na suchą patelnię, pieczemy do momentu aż będą ładnie zarumienione i przekładamy na minutę na drugą stronę. Ściągamy z patelni i kroimy na plastry.
    Do rondelka wlewamy miód. Kiedy zacznie się karmelizować wlewamy wino i chwilę gotujemy by odparować alkohol.
    Na patelnię gdzie były pieczone piersi z kaczki, wlewamy ocet winny oraz sos z miodu i wina. Pokrojone piersi z kaczki zanurzamy w sosie i dusimy przez około 10 minut na wolnym ogniu.
    Kaszę pęczak gotujemy według przepisu.
    Kalafior blanszujemy przez około 4 minuty w gorącej wodzie
    Smacznego!



Komentarze