Piersi z kaczki i puree z batata

    Moja pierwsza kaczka, jaką przygotowywałem okazała się totalną porażką. Albo była za stara albo ja coś nie tak zrobiłem. Pamiętam, że wyszła sucha a mięsa w ogóle nie dało się jeść. I przez jakiś czas nie miałem odwagi, żeby ponownie spróbować ją przyrządzić.
   W końcu się odważyłem i kaczka, a właściwie piersi z kaczki wyszły wyśmienite. Mięso jest soczyste a skórka lekko chrupiąca. 
    Przepis z Top chef.

Składniki:
- 2 piersi z kaczki
- 2 bataty
- laska wanili
- łyżka masła
- szczypta soli
- garść rukoli
- kawałek melona kantalupa
- świeża kolendra
- łyżeczka miodu, octu balsamicznego, oliwy
- pół łyżeczki ziół prowansalskich
- szczypta soli

Przygotowanie:
    Kaczkę myjemy, usuwamy błonki i pióra. Nacinamy w kratkę, kładziemy na zimnej patelni skórą do dołu. Pieczemy tak długo, aż skórka będzie zarumieniona i lekko chrupiąca. Następnie przekładamy mięso na drugą stronę i pieczemy tak przez 10 sekund. Po tym czasie mięso prószymy solą i wkładamy do piekarnika i pieczemy przez 8 minut w temperaturze 180 stopni. Po wyjęciu z pieca odstawiamy na kilka minut, żeby mięso odpoczęło i kroimy w kostkę.
    Bataty obieramy, kroimy na mniejsze kawałki i gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. Następnie wkładamy do blendera, dodajemy łyżkę masła, wanilię i miksujemy.
    Do szklanki wlewamy miód, ocet balsamiczny i oliwę. Dodajemy zioła prowansalskie, sól i mieszamy.
    Do miski dodajemy rukolę, pokrojonego w kostkę melona i poszatkowaną kolendrę. Całość polewamy sosem i mieszamy.


Komentarze