Drożdżówki z borówkami i jeżynami

    Jesień to piękna pora roku, ale najpiękniejsza jest w lesie, wszędzie jest pełno kolorowych liści i gdzieniegdzie można spotkać takie smakołyki jak borówki czy jeżyny. W tym roku miałem okazję być w lesie i zbierać zarówno borówki jak i jeżyny. Część z nich zostawiłem, zamroziłem i dziś postanowiłem wykorzystać tych pysznych drożdżówek.

Składniki:
- pół kg mąki pszennej
- pół szklanki cukru
- szczypta soli
- szklanka mleka
- 25 g drożdży
- 120 g margarny
- bułka tarta
- jeżyny
- borówki

Kruszonka:
- 50 g margaryny
- 4 łyżki cukru
- 100 g mąki

Przygotowanie:
    Kruszonka: Wszystkie składniki umieszczamy w misce i rozcieramy rękami tak by powstały okruchy.
    Stawiamy garnek na ogniu. Do garnka dodajemy margarynę, rozpuszczamy ją. Wlewamy mleko i lekko podgrzewamy. Przelewamy do miski, wkruszamy drożdże, wsypujemy łyżeczkę cukru i odstawiamy na 10 minut.
    Po tym czasie do miski przesiewamy mąkę, dodajemy cukier, sól oraz zaczyn drożdżowy i wyrabiamy ciasto. Tak przygotowane ciasto wkładamy z powrotem do miski i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na godzinę.
   Kiedy ciasto podwoiło swoją objętość dzielimy je na mniejsze kawałki (mi wyszło 15), formujemy okrągłe placki i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawiamy w ciepłe miejsce na około pół godziny.
    Następnie za pomocą szklanki robimy wgłębienia w każdym placku. Wsypujemy do każdego wgłębienia pół łyżeczki bułki tartej, borówki lub jeżyny i posypujemy kruszonką.
    Wkładamy do piekarnika i pieczemy przez około 15-20 minut w temperaturze 180 stopni.
    Smacznego:)


Komentarze

  1. Połączenie moich 2 ulubionych owoców z kruszonką i pysznym drożdżowym ciastem ! Oj jak ja bym teraz zjadła taką ciepłą drożdżówkę z mlekiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Natalie zostało ich jeszcze sporo, więc mogę Ci wysłać na śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz