Pralinki z sosem czekoladowym i wiśniami

    Ostatnio w Ikei wypatrzyłem świetne foremki do robienia pralinek i jak tylko pojechałem na zakupy to zaopatrzyłem się w ten gadżet. 
    Kiedyś robiłem już podobne pralinki, dziś powtórzyłem tylko z innym nadzieniem o wiele słodszym niż poprzednio.

Składniki:
- 1,5 tabliczki gorzkiej czekolady
- tabliczka mlecznej czekolady
- 4 łyżki cukru
- 250 ml 30% śmietany
- pół kostki masła
- wiśnie
- foremka na pralinki. Można ją kupić w sklepie Ikea (ok. 6 zł), Duka (24 zł) lub na allegro

Przygotowanie:
   Gorzką czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Przygotowaną czekoladę nakładamy do foremki za pomocą pędzelka. Ważne jest aby dno i boki były pokryte czekoladą. Następnie wkładamy do lodówki na 15 minut by czekolada zastygła.
    Przygotowujemy nadzienie: Do garnka wlewamy śmietanę i wsypujemy cukier. Stawiamy na ogniu.   Doprowadzamy do wrzenia po czym ściągamy z ognia i dodajemy masło i czekoladę mleczną. Mieszamy do momentu aż czekolada i masło całkowicie się rozpuszczą. Odstawiamy do ostygnięcia. Na początku masa będzie bardzo rzadka, ale jak zacznie stygnąć, to zrobi się gęstsza.
    Foremkę wyciągamy z lodówki. Do foremki wkładamy po jednej wiśni, nakładamy nadzienie i ponownie wkładamy do lodówki na 15 minut.
    Kiedy nadzienie już zastygło, ponownie zalewamy foremkę czekoladą i wkładamy do lodówki na 30 minut.
    Po tym czasie możemy wykładać pralinki z foremki.


Komentarze

Prześlij komentarz