Sernik dyniowy

    W swoim życiu sernik piekłem już kilka razy, jeszcze przed założeniem bloga. Uwielbiam go za jego delikatność i idealny słodki smak.
    Tym razem postanowiłem nieco urozmaicić swoje kubki smakowe i zrobiłem sernik z dodatkiem dyni. Dynia w tą jesień jest jednym z moich ulubionych warzyw, więc i w tym deserze znalazła swoje miejsce.
I okazała się świetnym dodatkiem, gdyż sernik jest wyśmienity. Myślę nawet, że jest lepszy niż tradycyjny sernik. 


Składniki:
- 270 g herbatników
- 100 g roztopionego masła
- kg sera białego, zmielonego 3-krotnie
- 500 g puree z dyni
- 3 jajka
- 2 żółtka
- sok z jednej limonki
- 2 czubate łyżki mąki pszennej
- 7 łyżek cukru pudru

Przygotowanie:
    Masło i herbatniki umieszczamy w blenderze i miksujemy na gładką masę.
    Okrągłą formę wykładamy papierem do pieczenia. Sernik będziemy piekli w kąpieli wodnej, dlatego formę należy owinąć z zewnątrz folią aluminiową. Do foremki nakładamy masę z herbatników, ugniatamy i wyrównujemy. Wkładamy do lodówki na 30 minut.
    Przygotowujemy masę serową. Do miski dodajemy ser biały, jajka, żółtka, sok z limonki, mąkę, cukier oraz puree z dyni. Wszystko mieszamy mikserem na małych obrotach miksera do uzyskania jednolitej masy.  Masę wylewamy na schłodzone herbatniki.
    Piekarnik nagrzewamy na 190 stopni i pieczemy między 1,15 a 1,30h. Po upieczeniu zostawiamy do ostygnięcia a następnie wkładamy do lodówki na kilka godzin a najlepiej na całą noc.


   

Komentarze

  1. Juz na kilku blogach widzialam sernik z dynia i strasznie mnie kusi, zeby taki zrobic :)
    Wyglada bosko!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też tak kusiło, że w końcu musiałem go zrobić i powiem Ci, że nie żałuje, jest świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda wyśmienicie :-)
    MM

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz