Sos pomidorowy do słoików

    Miałem już go kiedyś robić, ale jakoś ciężko ostatnio było z czasem u mnie. Ale jak tylko przyjechałem na wieś, zebrałem tyle pomidorów ile potrzebowałem i zabrałem się za robienie tego pysznego sosu .
    Sos nadaje się idealnie do pizzy ale również do wszelkiego rodzaju makaronów, ryżu, jako dodatek do wielu dań grillowanych czy jako smarowidło do kanapek.
    Przepis zaczerpnięty z bloga usagi.

Składniki:
-3 kg pomidorów
- 3 łyżeczki suszonego oregano
- 3 łyżeczki suszonej bazylii
- 8 ząbków czosnku
- szczypta soli
- szczypta świeżo zmielonego pieprzu
- 4 łyżki octu balsamicznego
- 1 łyżka cukru

Przygotowanie:
    Pomidory należy sparzyć i obrać ze skórki. Pomidory kroimy na mniejsze kawałki i umieszczamy w garnku o grubym dnie. Garnek stawiamy na ogniu i gotujemy przez około 30 minut. Po tym czasie pomidory powinny być miękkie. Następnie pomidory przecieramy przez sitko tak by wydobyć cały miąższ. W sitku powinny pozostać same pestki.
    Przetarte pomidory wlewamy na patelnię, dodajemy oregano, bazylię oraz czosnek i gotujemy na dużym ogniu przez około godzinę. Po tym czasie sos powinien być gęsty. Dodajemy cukier oraz ocet balsamiczny. Kiedy ocet wyparuje ściągamy patelnię z ognia. Na koniec dodajemy szczyptę soli i pieprzu do smaku.
    Przygotowany sos wlewamy do słoików. Słoiki szczelnie zakręcamy, wkładamy do garnka wypełnionego wodą i gotujemy przez 10 minut. Teraz możemy być pewni, że nasz sos nie zepsuje się, a w zimie będziemy mogli się cieszyć jego wspaniałym smakiem i aromatem.

Komentarze

  1. robiłam taki sos z babcią tydzień temu :) nie wyobrażam sobie żeby miało go zabraknąć u nas w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja robiłem go pierwszy raz, i teraz wiem, że będę go robił co roku:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie : ile cukru trzeba dodać?

    OdpowiedzUsuń
  4. ja dodałam 2 łyżki cukru... i jest WYŚMIENITE :P

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie wyszły 2 takie jak na zdjęciu :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz