Muffinki czekoladowe z masłem orzechowym

    Kiedy tylko dopadnie mnie ochota na coś słodkiego staram się poeksperymentować z różnymi składnikami w kuchni. Jak każdy lubię słodycze ze sklepów, ale czasami wolę sam coś przygotować. Takie słodkości są czasami o wiele lepsze i bez żadnych polepszaczy.
    Muffinki zrobiłem z bardzo prostych składników. Wystarczy tylko trochę czasu i dobrych chęci.
W tym przepisie można zmodyfikować kilka składników. Kakao można zastąpić rozpuszczoną czekoladą. Myślę, że efekt może być dużo lepszy. Ja użyłem kakao, gdyż nie miałem czekolady. Można również użyć zwykły cukier a zamiast mleka świetnym składnikiem może być kwaśna śmietana czy jogurt grecki. Dobrym zamiennikiem będzie również nutella zamiast masła orzechowego, ale musimy mieć na uwadze, że efekt nie będzie już taki sam a smak zdecydowanie inny. 
    Z muffinkami można eksperymentować na wiele sposobów, nie trzeba posiadać nie wiadomo jakich składników. Wystarczą podstawowe składniki i trochę kreatywności.


Składniki:
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 5 łyżek kakao
- łyżeczka proszku do pieczenia
- pół szklanki brązowego cukru
- pół szklanki oleju
- 3 jajka
- pół szklanki mleka
- masło orzechowe

Przygotowanie:
    Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy proszek do pieczenia, cukier oraz kakao i mieszamy ze sobą. Następnie wlewamy olej, mleko oraz wbijamy jajka. Miksujemy mikserem na gładką, gęstą masę.
    Papilotki wkładamy do foremki na muffinki. Pędzelkiem pomoczonym w oleju smarujemy papilotki. Wlewamy po łyżce masy czekoladowej do każdej foremki. Następnie dajemy po łyżeczce masła orzechowego i zalewamy ponownie masą czekoladową.
    Pieczemy przez 20 minut w temperaturze 190 stopni.


Komentarze