Placuszki z truskawkami

    Teraz kiedy jest już sezon na truskawki można z nich wiele ciekawych deserów robić. 
Tym bardziej, że nie są już takie drogie niż kilka tygodni temu. 
    U mnie dziś na obiad królują małe placuszki z truskawkami. Są proste i szybkie do zrobienia i do tego szybko znikają z talerza. Myślę, że takie placuszki można robić nie tylko z truskawkami ale również z innymi owocam
    Przepis zaczerpnięty ze świetnego bloga: Kwestia smak. Bardzo zainspirował mi ten przepis dlatego postanowiłem go zrobić

Składniki:
- 2 jajka
- 350 ml jogurtu greckiego
- 4 łyżki cukru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1,5 szklanki mąki pszennej
- 2 łyżki oleju roślinnego
- truskawki

Przygotowanie:
    Do miski wbić jajka, dodać jogurt grecki i zmiksować. Następnie dodać cukier, proszek do pieczenia, olej i mąkę, Zamieszać łyżką a następnie zmiksować na gładką masę.
    Patelnię stawiamy na ogniu i rozgrzewamy. Nakładamy po jednej łyżce ciasta (jednorazowo można piec kilka placków). Na każdy placek wkładamy pokrojone truskawki. Pieczemy przez około 3 minuty z każdej strony. Posypujemy cukrem pudrem.




Komentarze

  1. Przepysznie :> U mnie też dzisiaj z truskawkami, więc zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też się do nich przymierzałam, ale z truskawek zrobiliśmy pyszny koktajl )

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie dziś były placuszki i koktajl również:). Już dawno nie piłem takiego koktajlu więc to było moje danie na dzisiejsze śniadanie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie beda z rabarbarem. Biore od Ciebie przepis na same placuszki:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz