Tercet serowy z bazylią w cieście francuskim


    Jadąc dziś z pracy do domu zastanawiałem się co dziś zrobić na obiad. Miałem do wykorzystania kilka serów i ciasto francuskie. Brakowało mi coś do tego dania, jakiś ziół. Skoczyłem a właściwie poszedłem do najbliższego sklepu i zakupiłem bazylię. Bazyli nie dość, że super smakuje, mam niesamowity intensywny zapach to jest jeszcze dobra do dekoracji.
    Lubię właśnie takie dania, które są szybkie w przygotowaniu i zarazem bardzo smaczne.
    Także gorąco polecam wszystkim którzy lubią takie dania.

Składniki:
- 2 płaty ciasta francuskiego
- 250 g sera ricotta
- 120 g sera camembert
- 30 g sera gorgonzola
- 6 łyżek startego żółtego sera
- 5 łyżek pokrojonych listków bazylii
- szczypta soli
- szczypta pieprzu
- jajko

Przygotowanie:
Do miski wkładamy starty ser camembert, gorgonzola, ricotta oraz bazylię. Całość mieszamy. Doprawiamy pieprzem i solą.
Z ciasta francuskiego wykrawamy za pomocą szklanki kółka. Nakładamy farsz i smarujemy boki ciasta białkiem jajka.

    Składamy tak jak pierogi. Żeby pierogi były dobrze zlepione można docisnąć brzegi widelcem. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Na koniec pierogi smarujemy roztrzepanym jajkiem i prószymy startym serem. Można również posypać ziołami. Ja posypałem trochę suszonym oregano i bazylią.


     Pieczemy przez 20 minut w temperaturze 190 stopni.


Komentarze