Trufle czekoladowe


    Miałem nie jeść słodyczy, ale ciężko tak wytrzymać bez takich dobrych rzeczy. Jak tylko patrzyłem jak inni zajadają się czekoladowymi batonikami czy innymi smakołykami od razu zaczęła mi "ślinka cieknąć":). Aż postanowiłem po prawie 3 tygodniach zrobić coś pysznego. Kiedyś już je robiłem, ale wyszły takie nie do zjedzenia. Dziś jest inaczej i o wiele lepiej. Moje trufle wyszły wyśmienite. Zachęcam was do zrobienia ich, tym bardziej, że są łatwe w przygotowaniu a efekt jest nie do opisania


Składniki:
- 230 gr kruchych ciasteczek lub herbatników
- 5 łyżek serka mascarpone
- pół łyżeczki cukru wanilinowego
- 1 mleczna czekolada roztopiona w kąpieli wodnej
- 2 gorzkie czekolady
- 2 łyżeczki oleju

Przygotowanie:
    Ciasteczka kruszymy, można rękoma, w malakserze lub w inny sposób jaki znamy. Pokruszone wrzucamy do miski. Dodajmy ser mascarpone, cukier wanilinowy oraz roztopiona czekoladę. Całość mieszamy łyżką lub mikserem. Tak przygotowaną masę wykładamy na blat i ugniatamy w celu pomieszania wszystkich składników ze sobą. Następnie wkładamy do lodówki na 15 minut.
    W osobnej misce rozpuszczamy dwie gorzkie czekolady w kąpieli wodnej. Przelewamy do szklanki i wlewamy 2 łyżeczki oleju.

    Masę czekoladową wyciągamy z lodówki. Formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, wkładamy je do roztopionej czekolady (najlepiej zrobić to widelcem) i nakładamy na talerz wyłożony pergaminem. Gdy czekolada jeszcze nie zastygła można udekorować zrobione trufle. Tak zrobione trufle wkładamy do lodówki na godzinę. Następnie wyjmujemy i wkładamy do papilotek
    Smacznego:)

Komentarze