Muffinki z ciasteczkami oreo


    Muffinki to jedno z moich ulubionych w ostatnim czasie deserów. W ostatnim bo jakoś wcześniej ich nie robiłem ani nie kosztowałem. Nawet jak bylem małym brzdącem to nie słyszałem o tak wspaniałym deserze. A przecież są tak proste do zrobienia. Wystarczy być tylko trochę kreatywnym i można je zrobić na wiele sposobów. Moje będą czekoladowe z ciasteczkami oreo.

Składniki (24 sztuki):
 - 4 jajka
 - 1,5 szklanki cukru
 - 10 łyżek gorzkiego kakao
 - 8 łyżek rozpuszczonego masła
 - szklanka gorącej wody
 - 1 i 1/3 szklanki mąki
 - 80 g zmielonych migdałów
 - łyżeczka proszku do pieczenia
 - szczypta soli i sody
 - 6 łyżek jogurtu naturalnego
 - 8 ciasteczek oreo

 Krem
 - 250 g serka mascarpone
 - 3 łyżeczki cukru pudru
 - 170 ml śmietanki kremówki 36%
 - 10 ciasteczek oreo drobno pokruszonych

    Jajka miksujemy z cukrem na puszystą masę. W osobnej misce rozpuszczamy kakao z gorącą wodą
i rozpuszczonym masłem. Mąkę mieszamy z solą, sodą oraz proszkiem do pieczenia i migdałami. Włączamy mikser na małe obroty i dodajemy po kolei jogurt naturalny, kakao oraz mąkę. Miksujemy, aż skończą się wszystkie składniki.
   Otrzymaną masę przekładamy do formy do muffinek. Do środka można dodawać ciasteczka oreo lub pokrojoną czekoladę. Pieczemy około 20 minut w temperaturze 190 stopni.

Przygotowanie kremu:
   Ser mascarpone miksujemy z cukrem i śmietankę na sztywną masę. Następnie dodajemy pokruszone ciasteczka oreo.
   Dekorujemy za pomocą rękawa cukierniczego dopiero po ostygnięciu muffinek

   Smacznego:)


Komentarze