Pierniczki świąteczne

    W niektórych miejscach już widać ozdoby świąteczne, w sklepach również pełno produktów na święta, dlatego i ja też postanowiłem wcześniej przygotować się na ten wyjątkowy czas. Jako, że pierniki dość długo "dojrzewają" to myślę, że jest najlepszy czas by zabrać się za zrobienie tych pyszności.
    Przepis zaczerpnięty z bloga "Moje wypieki"

Składniki:
- 2,5 szklanki mąki
- 50 g przyprawy do piernika
- szklanka miodu
- 8 łyżek rozpuszczonego, ciepłego masła
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 6 łyżek cukru
- jajko

Przygotowanie:
    Na stolnicę przesiewamy mąkę, dodajemy sodę oczyszczoną, cukier oraz przyprawę do piernika i mieszamy ze sobą. Następnie dodajemy miód oraz ciepłe masło i wyrabiamy ciasto (jeśli będzie zbyt kruche, to należy dodać więcej miodu).
    Przygotowane ciasto wałkujemy na grubość 1 cm i wykrawamy za pomocą foremek pierniczki.
    Pieczemy przez 8 minut w temperaturze 180 stopni.
    Pierniczki po upieczeniu po kilkunastu minutach zrobią się twarde. By zmiękły należy włożyć do pudełka, dodać chleb lub przekrojone jabłko i po jakimś czasie pierniki staną się miękkie. Po tym czasie możemy się zabrać za dekorowanie.
    Smacznego:)




Komentarze

  1. Mam pytanie odnośnie tego przepisu. Na jak długo trzeba je wsadzić do tego pudełka?

    OdpowiedzUsuń
  2. W tym roku włożyłem do pudełka na 4 dni, dodałem kawałki jabłek i po tym czasie już były dobre do zjedzenia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz